سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
خروش
از صلح و آرامش خواهم گفت و از گفتن و از یاری ستم دیدگان و ناهمیاری با ستم پیشگان و از جریان های کهن و نوی ایران و جهان.
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 26
بازدید دیروز : 47
کل بازدید : 359111
کل یادداشتها ها : 97
خبر مایه


5.     والکریها، 1992

کوئیلو با همسرش سفری چهل روزه به صحرای جنوب آمریکا داشت. این سفر برای دیدار با فرشتگان بود. کتاب والکریها شرح این سفر چهل روزه است. وقایع عجیب این کتاب مثل نخستین کتاب او کاملاً واقعی است.

6.     کنار رود پیدرا نشستم و گریستم، 1994

این اثر لطیف و زیبا به کشاکش روحی انسان میان دو عامل قدرتمند عشق و تعهد می پردازد. نکته مهم در این کتاب آن است که کوئیلو جنبه مؤنث وجود خود را می جوید. در این کتاب به یک هفته زندگی معمولی انسان ها پرداخته شده است. انسانی که به یک باره در پیش روی خود عشق، مرگ و قدرت را می یابد. کوئیلو اعتقاد داشت که چه درباره انسان و چه درباره جامعه دگرگونی های ژرف در دوره زمانی بسیار کوتاه رخ می دهد. درست آن زمان که هیچ انتظارش را نداریم. زندگی پیش روی ما مبارزه ای می نهد تا اراده و شهامت خود را بیازماییم. از آن لحظه به بعد نباید بهانه بیاوریم که آماده نیستیم. این مبارزه منتظر ما نمی ماند. یک هفته مدت زیادی است تا تصمیم بگیریم سرنوشت خود را عوض کنیم.

7.     مکتوب، 1994

در این کتاب قطعاتی کوتاه گردآوری شده است که هر یک لطیفه ای امیدبخش به شمار می آید. این لطایف در مجموع تصویری زیبا از زندگی ارائه می دهد.

8.     کوه پنجم، 1996

در کوه پنجم پائولو سفر روحانی ایلیای نبی را به داستان می کشد. در هرج و مرج سده نهم پیش از میلاد، ایزابل، شاهدخت فنیقی و همسر پادشاه اسرائیل، دستور اعدام تمام انبیای بنی اسرائیل را صادر می کند که حاضر به پرستش خدای بعل نیستند. ایلیای 23 ساله به دستور فرشته خدا، از اسرائیل می گریزد و در شهر کوچکی به نام صرفه در لبنان پناه می گیرد و در آن جا، زنی بیوه، عشق و زندگی خود را نثار او می کند. اما این عشق بسیار کوتاه است، تمام امیدها و رؤیاهای ایلیا بر باد می رود و گردبادی تمام هستی او را در بر می گیرد؛ اما او برگزیده شده است تا در آزمون تکان دهنده ایمان، بر ناکامی های خویش چیره شود.

داستان ایلیا، داستان مقاومت و امید است و سفری که هرگز از یاد نخواهد رفت. کوه پنجم ادعا می کند که نباید فاجعه را یک مجازات دانست. فاجعه مبارزه ای است که پیش روی هر انسان قرار می گیرد. این داستان از گذشته بر می خیزد، اما مضمون آن هرگز کهنه نخواهد شد.

کوئیلو با نگارش این کتاب یک میلیون دلار گرفت که بالاترین رقمی است که تا به حال به یک نویسنده برزیلی پرداخت شده است.

9.     راهنمای دلاور نور، 1997

مجموعه ای از اندیشه های فلسفی بر اساس ایده کشف دلاور نور درون خویش در این کتاب فراهم آمده است. این کتاب حکم مرجعی را برای میلیون ها خواننده در جهان پیدا کرده است.

10. دومین مکتوب، 1997

مجموعه حکایت های نسبتاً کوتاه است. در طی این قصه گویی ها که بسیار هم در آن از سخنان دیگران و نویسندگان مختلف از گوشه های گوناگون جهان بهره برده است (استادان ذن، یوگا و احیاناً تذکره های صوفیان ایرانی، و به سبک گلستان سعدی است) از پلورالیسم مذهبی و فرقه ای حمایت می کند. او بر این باور است که قلب ما بهترین راهنمای ماست، چه در سفر درونی و چه در سفر بیرونی و ره توشه همان عشق است که لزوماً باید زمینی و جنسی باشد.

11. نامه های عاشقانه یک پیامبر، 1997

پائولو کوئیلو با گردآوری و بازنویسی نامه های جبران خلیل جبران به ماری هسکل بین سال های 1924 تا 1988 این کتاب را فراهم آورده است. پائولو از این طریق تأثیر شگرف جبران را بر آثار خویش تأیید می کند. جبران خلیل جبران در ششم ژانویه 1883 در خانواده مارونی در شمال لبنان زاده شد. او از سال 1895 به آمریکا رفت و تا سال 1898 در آنجا ماند و سرانجام در سال 1931 در 42 سالگی بر اثر سرطان کبد مرد.

12. ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد، 1998

کوئیلو در این کتاب به سبک قصه گویی باز می گردد. این کتاب هم مانند سایر آثار او با استقبال بسیاری در جهان رو به رو شد.

13. شیطان و دوشیزه پریم، 2000

این کتاب که از ایجاد وسوسه پول (ثروت) و قدرت در اهالی دور افتاده روستایی به نام ویسکوز به دست مردی با نام مستعار «کارلوس» صحبت می کند، بر آن است تا بگوید این مرد شکست خورده که دو دختر و همسرش را در جریان آدم ربایی از دست داده و فرد متولی بوده، می خواهد بداند شرارت اصالت وجود دارد یا نیکی.    

14. قصه هایی برای پدران، فرزندان، نوه ها، 2002

این کتاب با حکایتی از حسن بصری شروع می شود و پائولو سعی دارد با الهام از این حکایت رمان خود را پرورش و پردازش کند. این کتاب حاوی قصه های کوتاه فراوانی است و هر یک از جایی الهام گرفته است. بعضی از آن ها از عارفان مسلمان است.

15. کیمیاگر2 (یازده دقیقه)، 2003

از سرگذشت دختری روسپی به نام «ماریا» می گوید. کوئیلو در این کتاب تأکید بر نیمه گمشده انسان ها دارد؛ زیرا در فصول انتهایی کتاب «رالف» مردی است که او نیز نیازمند عشق ماریا می شود و این دو نیمه همدیگر را می یابند.

16. زهیر، 2005

این کتاب برای نخستین بار در ایران با ترجمه به زبان فارسی منتشر شده است. زهیر متعلق به سنت اسلامی است. زهیر به عربی یعنی تابناک، حاضر و ظاهر، چیزی  یا کسی که وقتی برای اولین بار با آن ارتباط پیدا می کنیم، کم کم فکر ما را اشغال می کند تا جایی که نمی توانیم به چیزی یا کس دیگری فکر کنیم.

17. چون رود جاری باش، 2006

بعضی خاطرات و روزمرگی های کوئیلوست و از احساس وی در رود جاری زندگی سخن می گوید. داستان هایی که او برای عبرت آموزی خود و دیگران گزینش کرده و تعریف می کند، بر محور لذت طلبی و شادی خواهی بر حسب پیروی از قلب و خواسته های دل است و در این راه باید صبر و دعا و گاهی شک و سنت شکنی هم داشت.

جوایز

آثار پائولو کوئیلو به صورت پیاپی برای او شهرت فراوانی را در جهان فراهم کرد و از این طریق جوایز و امتیازاتی برای او به ارمغان آورد که بخشی از آن ها به قرار زیر است:

-         در سال 1995 پائولو دو جایزه مهم ادبی ایتالیا و جایزه بین المللی فلایانو را برای انتشار کتاب کیمیاگر دریافت کرد.

-         در سال 1996 نشان شوالیه ادب را از دست وزیر فرهنگ فرانسه دریافت کرد.

-         در سال 1996 به عنوان مشاور ویژه برنامه همگرایی روحانی و گفتگوی بین فرهنگ ها در یونسکو برگزیده شد.

-         در سال 1999 جایزه معتبر کریستال را از انجمن جهانی اقتصاد دریافت کرد.

-         در همان سال از دولت فرانسه نشان لژیون را دریافت کرد.

-         در سال 2001 جایزه بامبی، یکی از معتبرترین و قدیمی ترین جوایز ادبی آلمان را دریافت کرد.

-    در سال 2002 پائولو جایزه هنری پلانتاری را از باشگاه بوداپست در فرانکفورت دریافت کرد و به همین مناسبت بیل کلینتون، رئیس جمهور وقت آمریکا، برای او پیام تبریکی فرستاد.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ